maandag 28 maart 2011

Eerste workshop Marketing Master Mind: Vind jouw droomklant

Vorige week woensdag hebben Gonneke van Dorst en ik de eerste workshop gegeven van de serie Marketing Master Mind. De 7 deelnemers (en wij) gingen op zoek naar droomklanten. In deze blog wil ik jullie vertellen hoe ik deze workshop heb ervaren.

Ik vond dat er een prettige, ontspannen sfeer hing. Iedereen luisterde goed naar elkaar en dacht mee om tot nog betere definities van een droomklant te komen. We hebben hard gewerkt maar ook veel gelachen!

Een workshop is eigenlijk te kort om alles wat er te leren is, over te dragen en dat is soms lastig. Maar toch heb ik het idee dat alle deelnemers wel iets hebben opgestoken dat ze kunnen gebruiken voor hun plannen. Wat ik vooral mooi vond was dat als er echt een goede droomklant was gedefinieerd, de hele groep dat ook voelde en aangaf dat het goed was! Ik vond dat heel fijn om mee te maken.

Van verschillende deelnemers heb ik al wat feedback gekregen. Zo hoorde ik bijvoorbeeld over Gonneke en mij: veel positief buikgevoel gemixt met kennis. Ook kreeg ik te horen dat, ondanks het feit dat we uitliepen, het strak georganiseerd was. Dat is heerlijk om te horen.

Ik heb ook veel geleerd en ik heb nu nog meer zin in de volgende workshop op woensdag 18 mei. Hier zien we in ieder geval 4 deelnemers terug van de eerste workshop en misschien nog een paar nieuwe mensen? Het onderwerp is dan Maak een onweerstaanbaar aanbod. Gonneke gaat dan uitleggen hoe je op een slimme manier diensten kan verkopen en ik geef informatie over hoe je dat het beste kan presenteren (met behulp van tekst).

Voor meer informatie: http://www.thuisondernemendemoeders.nl/marketing-master-mind/

1 opmerking:

  1. Olga, dit is een hele goede beschrijving van de avond. Ik vond het vooral bijzonder dat iedereen met z'n eigen droomklant bezig was, maar ook goed luisterde naar de andere deelnemers en feedback gaven. Ik kan niet wachten tot volgende keer

    BeantwoordenVerwijderen