zaterdag 16 oktober 2010

100 dingen waar ik blij van word:

Dit is geen origineel idee en veel bloggers zijn me voorgegaan. Toch wil ik zelf ook eens zo'n lijst maken! En dit zijn dan de 100 dingen waar ik blij van word:

1. Knuffelen met mijn meisjes (die armpjes om je nek!).
2. Mijn man aan het lachen maken.
3. Een wandeling maken.
4. De eerste glimp van de zee zien.
5. De geur van pasgemaaid gras.
6. Shoppen met vriendinnen.
7. Naar het theater.
8. Heel hard meezingen in de auto (vooral Alanis Morisette).
9. De zon op je huid.
10. Helemaal warm worden in de sauna.
11. Met mijn ijskoude voeten naast mijn man in bed kruipen (en hij vindt het niet eens erg).
12. Leuke kleding kopen voor de meisjes.
13. Surfen op internet.
14. Cadeautjes kopen.
15. Een dag met mijn familie.
16. Msn'en met mijn nichtje.
17. Uit eten (en dus niet zelf hoeven te koken).
18. Een nieuw recept uitproberen en het is een succes.
19. Frietjes eten (en Robert gaat ze halen).
20. Op de bank met een boek en een zak chips.
21. Een balletles volgen.
22. Als je net klaar bent met hardlopen.
23. Iets nieuws leren.
24. Nieuwe mensen leren kennen.
25. A good hair day.
26. Naar de kapper.
27. Een nieuwe tas.
28. Een kinderfeestje tot in de puntjes regelen.
29. Een sieraad maken.
30. Slippers in de zomer.
31. Plantjes kopen in het voorjaar voor in de tuin.
32. Een mooi boek lezen.
33. Netwerken (en dat had ik een jaar geleden niet gedacht).
34. Chocola (vooral BonBonBloc).
35. Sinterklaas.
36. Met de meiden de kerstboom versieren (die Robert heeft gehaald).
37. 's Ochtends naar buiten om de meisjes naar school te brengen.
38. En dan koffie met Robert als ik weer thuis ben.
39. Een kop thee (sinaasappel van PickWick).
40. Een leuk contact op twitter.
41. Een kaart sturen.
42. Een artikel dat ik heb geschreven online zien staan.
43. Schrijven.
44. Het getik van de regen tegen de lichtstraat (als je niet weg hoeft).
45. Sneeuwballengevecht.
46. Blote voeten in het gras.
47. Webwinkelen.
48. Bij een vriendin op de koffie/thee.
49. De kinderen lief zien spelen samen.
50. Slapen in een net verschoond bed (ik probeer dit elke week te doen).
51. Een tijdschrift lezen en daarna doorgeven aan een vriendin.
52. Bouquet-reeks-boekjes ruilen met mijn zusje.
53. Mijn moeder met mijn dochters bezig zien.
54. De meisjes in bad stoppen.
55. De geur van mijn meisjes als ze net uit bad komen.
56. De geur van Zwitsal.
57. Echt talent zien/horen.
58. Een mooi knutselwerkje van de meisjes op de deur hangen.
59. Een liedje gezongen door Iris.
60. De slimme opmerkingen van Eline.
61. Het enthousiasme van Robert.
62. Iets vinden op marktplaats wat niet meer te koop is in een winkel.
63. Iets verkopen op marktplaats.
64. De roos bij ons in de tuin.
65. Gezellig kletsen met de buren.
66. Op K3 dansen met de meiden en meezingen.
67. Bijpraten met een vriendin.
68. Vriendjes en/of vriendinnetjes van de meiden die bij ons aan het spelen zijn.
69. Een kus.
70. Een workshop volgen.
71. Lijstjes maken.
72. Een nieuw schrijfblok.
73. Naar de bieb.
74. Boodschappen doen in het buitenland.
75. Bbq'en.
76. Een glas wijn of een bessen met 7-up.
77. 80's & 90's party.
78. Een schoon huis (jammergenoeg word ik niet blij van schoonmaken).
79. Helpen op school.
80. De Tom-Tom.
81. Dat ik mijn rijbewijs heb.
82. Het gevoel van vrijheid als ik ergens heen rijd.
83. Een makkelijke parkeerplek.
84. Een warme handdoek na het douchen.
85. Pantoffels aan.
86. Opruimen, sorteren, orde aanbrengen.
87. Water als je echt dorst hebt.
88. Op een terrasje zitten en mensen kijken.
89. Slapen.
90. Nieuwsbrieven.
91. Vakantiebrochures.
92. Eline die een mop vertelt.
93. Robert die een mop vertelt en ik weet altijd wat hij er zelf heeft bijverzonnen.
94. Een avond met de dames van de zwangerschapsgym (nog van Eline).
95. De Efteling.
96. Voorlezen.
97. Iets wegstrepen van mijn todo-lijst.
98. Lente.
99. Poezen.
100. De kleur geel.

Nou, soms stopte de inspiratie even maar eigenlijk heb je zo'n lijst snel bij elkaar. En ik word ook blij van het maken van deze lijst.

2 opmerkingen:

  1. ja Olga, dit sluit inderdaad mooi aan op mijn blog over doe wat je leuk vind : http://netevenanders.typepad.com/
    Hangt het dan toch in de lucht?

    verbindende gr
    Ingeborg van Meggelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en nog een vraagje: waarom de kleur geel?

    gr ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen