zaterdag 9 oktober 2010

Ikki blogworkshop

Toen ik terug kwam van vakantie en de school van de kinderen weer begon, heb ik ook een aantal dingen ondernomen. Ik had me bijvoorbeeld opgegeven voor de blogworkshop van ikki. Deze site was ik al een tijdje geleden tegengekomen. Het is een vacaturesite maar dan wel anders dan bijvoorbeeld Nationale Vacaturebank. De uitstraling is veel positiever. Wat ik bijvoorbeeld heel prettig vind, is dat ze werkeloos hier inbetween jobs noemen. Geweldig! Dat dekt de lading maar het voelt heel anders. Aangezien ik sinds kort met deze blog begonnen was en ik toch graag meer wil weten over schrijven in het algemeen, leek het mij een prima workshop. Ik ben dus op maandag 13 september naar Utrecht gegaan. Er waren 3 sprekers, waaronder Tessa Faber waar ik op twitter af en toe al contact mee had. Dus ook leuk om kennis met haar te kunnen maken. Veel dingen die ik gehoord heb, waren al bekend. Het belangrijkste wat ik meekreeg was de volgende vraag: Waarom blog je? Oeps, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik gebruik het als een soort dagboek en schrijf lekker alles van me af. Ook is mijn leven nu niet echt gestructureerd en het hielp me om stukjes te schrijven over wat me bezighoudt. Dit is natuurlijk een prima reden maar toch ben ik nog verder gaan denken. In een presentatie kwam ook een blog naar voren van iemand die een carriereswitch uitlegt in haar blog. Dat spreekt me erg aan! Misschien kan ik hier iets mee gaan doen. Maar ja, hoe zit het dan met de stukjes over mijn gezin? Gelukkig mag je ook als je zakelijk blogt, best af en toe iets laten zien van de mens achter het werk! Zo, ik kan dus eigenlijk gewoon doorgaan zoals ik begon maar er komt nu meer een lijn in. Ik ben benieuwd of jullie die nu ook meer gaan zien!

1 opmerking:

  1. Hoi Olga,

    Leuk dat je een artikel over de ikki blogworkshop hebt geschreven en je ervaringen deelt met je lezers. Je bent natuurlijk ook meer dan welkom om deze blog ook op www.ikki.nl te plaatsen! Bijvoorbeeld in de groep zelfpromotie, kan je je eigen blog en cv mooi onder de aandacht brengen van een groter publiek. Veel succes en bedankt voor je blog!

    Groeten,

    Wiljo van Essen
    Community & traffic manager bij de wereld van ikki.
    www.ikki.nl
    www.ikki.nl/wiljovanessen

    BeantwoordenVerwijderen