donderdag 14 oktober 2010

Carriereswitch

Om uit te leggen hoe ik van een logistieke carrière naar tekstschrijver ben gegaan, zal ik toch wat moeten vertellen over de gebeurtenissen van het laatste jaar.

Oktober 2009
Op mijn werk kwam er een grote reorganisatie aan. Helaas waren de details nog lang niet duidelijk. Toen werd er een vertrekregeling aangeboden. Na heel lang nadenken heb ik een verstandelijke beslissing genomen om weg te gaan. Mijn gevoel zei iets anders maar dat ging uit van een situatie die niet zou veranderen.

December 2009
Dit was mijn laatste werkmaand. Ik zal een aantal collega's erg gaan missen (en de gezellige lunchpauzes ook) maar mijn baas bijvoorbeeld niet. Het voelde wel heel gek, ik had hier bijna 10 jaar gewerkt!

Januari t/m April 2010
Met al mijn energie heb ik me gestort op de nieuwe uitdaging: het vinden van een nieuwe baan (in de logistiek maar wel parttime). Uren/dagen heb ik gezocht naar de beste vacaturesites, tips en trucs. Ook het outplacementtraject bij Randstad HR Solutions heb ik met veel plezier gevolgd. Helaas kwamen er alleen maar afwijzingen binnen. Wat ik wil, wordt niet aangeboden dus ik solliciteer altijd op iets wat niet helemaal aansluit. Dit komt in het kort op het volgende neer: fulltime logistieke functies op HBO-niveau of parttime administratieve functies op MBO-niveau. Bij de ene krijg ik een afwijzing omdat het niet parttime kan, bij de andere omdat ik te hoog gekwalificeerd ben.

Mei t/m Augustus 2010
Aangezien het solliciteren niet wil lukken en ik blijkbaar geen type ben om bij de pakken neer te zitten, ben ik gaan brainstormen over andere mogelijkheden. Ontzettend veel ideeën zijn bij mij opgekomen en deze periode is heel vermoeiend geweest. Een paar van de ideeën: webwinkel, professional organizer, logistiek consultant, virtueel assistent, sieradenontwerpster, coach werk-privé en tekstschrijven.

September en Oktober 2010
Maar waarom is het nu dan tekstschrijven geworden? Met heel veel plezier schrijf ik vanaf maart voor de website http://www.love2bemama.com/. Na de middelbare school wilde ik eigenlijk naar de School voor Journalistiek. Vroeger schreef ik altijd verhalen en wilde ik schrijfster worden. Het heeft er dus altijd al in gezeten maar komt er nu pas uit. Om ervaring op te doen, heb ik stage gelopen bij http://www.lofonline.nl/. De andere ideeën vielen om allerlei redenen toch af: de investering is te groot of het trekt me toch niet zo. Maar sommige heb ik nog even in de ijskast gezet om er misschien toch ooit nog iets mee te doen.

14 oktober 2010
Dus nu ben ik hier aanbeland: druk bezig met het maken van een ondernemingsplan (nodig voor het UWV). Ik ga de stap nemen. Het voelt enorm goed om zelf aan de slag te gaan. En stel je voor dat het me gaat lukken: werk dat ik met veel plezier doe, hetzelfde inkomen als vorig jaar maar wel met veel meer vrijheid zodat ik het makkelijker kan combineren met de zorg voor mijn meisjes. Ik zou het fantastisch vinden! Maar gaat het echt lukken? Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten