vrijdag 22 oktober 2010

Powerdag Vrouw&Passie

Gisteren ben ik bij de powerdag van Vrouw&Passie geweest in Maarssen. Ik volg al een tijdje de berichten op deze leuke site en de powerdag sprak me erg aan. Het leek me leuk om andere ondernemende vrouwen te ontmoeten en de workshops die je kon volgen, klonken interessant.

En het was ook interessant! Ik heb enorm genoten van de lezing van Annemarie van Gaal. Heerlijk dat ze ons benaderde als vrouwen zoals zijzelf. Haar verhaal gaf mij kracht om verder te gaan met mijn plannen voor het tekstschrijven. Zij vertelde zelfs dat het juist goed is, als je ergens geen ervaring mee hebt! Dat komt mooi uit! Ook Christine Pannebakker vertelde mooie verhalen waardoor je je helemaal vrouw voelde. Ik vond het heel mooi dat zij allebei zeer persoonlijke ervaringen met ons deelden.

Ik heb de workshop Power of Mindfullness van Sacha van Boxtel en Judith van Hulsen gevolgd. Hierdoor ben ik nu echt overtuigd: ik moet hier meer mee gaan doen. Ook Marjon Vroomen heeft veel interessante zaken uitgelegd over de Power of Influence. Ik wil hier graag meer over weten want je kan dus met het inzetten van taal, mensen beïnvloeden. En dat is voor mijn vak tekstschrijven ook erg belangrijk!

Verder heb ik gesproken met interessante vrouwen en heb er weer wat contacten bij op LinkedIn en Twitter. Altijd leuk!

Maar het gaf me vooral het gevoel dat ik nu op de juiste weg ben. Het afgelopen jaar heb ik zoveel nagedacht over wat ik wil, kan en hoe ik dat allemaal wil. Mijn doel is nu: Met werk dat ik leuk vind geld verdienen op mijn voorwaarden! Ik kies nu voor tekstschrijven als werk dat ik enorm interessant vind. Mijn voorwaarden hebben natuurlijk alles te maken met de tijd die ik wil besteden met mijn gezin. In de praktijk ga ik nu zoveel mogelijk tijdens schooltijden en in de avonduren werken. Ik moet wel in de gaten houden dat Robert en ik ook nog quality-time over houden. En verder wil ik graag steeds iets nieuws leren (maar dat is altijd al zo geweest). Nou, als dat geen doel is dat met Vrouw, Passie en Power te maken heeft, dan weet ik het niet meer.

Bij het naar huis gaan, kreeg iedereen een goodiebag met allerlei informatie. Hier zit heel veel leuks in. Wat er ook in zit, is de Lof met daarin mijn verhaal (levensverhaal over het feit dat we allebei onze baan kwijt zijn)! Ik vind dit heel speciaal en op één of andere manier ook weer een teken dat ik goed bezig ben. Veel vrouwen die ik gisteren heb gezien, lezen dit dus waarschijnlijk.Wat een raar idee.

Boeken die ik nu heel graag wil hebben:
Ambitie - Annemarie van Gaal
VrouwenPower - Christine Pannebakker
Iets over Mindfulness (iemand een tip?)

http://www.vrouwenpassie.nl/
http://www.villauitzicht.nl/
http://www.vrouwinzicht.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten