donderdag 4 november 2010

Training seo


Afgelopen maandag heb ik een training gevolgd over seo. Dat is search engine optimization. Hierdoor kan je teksten schrijven op internet waardoor je beter gevonden wordt door Google. Ik wil seo gaan gebruiken als tekstschrijver omdat ik daardoor toegevoegde waarde heb. Er zijn namelijk veel tekstschrijvers maar er zijn nog niet zo veel tekstschrijvers die kennis hebben van seo. Ik heb lang gezocht naar een goede training en heb uiteindelijk gekozen voor een individuele training van Yellow-online. Een hele dag heb ik dus les gekregen en kon ik alles vragen wat ik wilde weten. Dat is heel intensief (en ook wel duur) maar je hoeft niet te luisteren naar zaken die je al weet of die je niet interessant vindt.

Voor mij vielen een aantal zaken op zijn plek:
Seo is echt iets voor mij!
Tekstschrijvers met seo-kennis worden gevraagd!
Nou, dat is heel fijn als je van plan bent om voor jezelf te beginnen.

Seo is echt iets voor mij!

Ik heb al heel veel gelezen over seo maar nu kwamen alle dingen samen en begon ik verbanden te zien. Ik vind dit al heel lang een interessant onderwerp maar nu ik de onderlinge structuur en samenhang zie, weet ik dat ik dit kan. Het heeft ook te maken met mijn vorige baan waarin ik problemen moest zien op te lossen. Vaak kwam de oplossing bijna vanzelf zodra je er structuur in had aangebracht. Ik ben hier dus goed in! En ik vind het heel erg leuk.

Tekstschrijvers met seo worden gevraagd!

Er zijn heel veel websites die er prima uitzien maar die niet gevonden worden door Google. Er is dus nog veel winst te halen voor ondernemers (MKB-klein) die zo'n website hebben. En deze ondernemers hebben daar geen tijd voor of hebben er geen verstand van. Er bestaat dus echt vraag naar de dienst die ik wil gaan bieden.

Praktijk

Gelukkig mag ik binnenkort met de website van een coach aan de slag om dit eens goed te gaan proberen. Maar ik weet nu bijna zeker dat ik met de kennis uit deze training een verbeteringsslag kan maken.

Dus ook deze training geeft mij het idee dat ik op de goede weg ben!

http://www.yellow-online.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten