vrijdag 26 november 2010

Van tekst naar logo

Bij een eigen bedrijf hoort ook een eigen logo. Nu ben ik sterk met tekst maar niet zo goed met beeld. Een logo stond dan ook op mijn actielijst maar ik deed er nog niet veel mee.

Voor love2bemama heb ik een artikel geschreven over Ogeltje. Dit is een leuke site waar je kaartjes kan bestellen en lieve knuffels. Ik heb daarvoor Karen Wullings een aantal vragen gesteld. Eén van die vragen ging over het kinderboek dat binnenkort gaat verschijnen. Karen, die kunstenares is, vond het lastig om de tekst te schrijven. Dus vroeg ze aan mij of ik hier naar wilde kijken. Ik vond dat een geweldige eer! Ik heb dus een aantal wijzigingen aangegeven en Karen was hier heel blij mee. Zij bood toen aan om voor mij een logo te ontwerpen. Maar hoe pak je dat nu goed aan? Ik weet heel goed wat ik mooi vind maar waar begin je dan?

Karen had een goede tip: verzamel eerst eens wat logo's en afbeeldingen die je mooi vindt of die jou aanspreken. En dat heb ik gedaan. Wat een leuk werk was dat. Ik heb bijvoorbeeld de volgend logo's verzameld:





Daarna heb ik lang met Karen gebeld om door te spreken wat ik mooi vond en wat ik wilde vertellen. Zij is hiermee aan de slag gegaan en kwam met het volgende:

Prachtig! Ik vond het zelfs een kunstwerk dat van mij is gemaakt. Maar ik wilde dit niet als logo! Gelukkig begreep Karen wat ik bedoelde en is ze aan een zakelijker logo gaan werken. En toen was het raak. Mijn ogen werden de hele tijd naar één van de voorgestelde logo's getrokken. Na een paar testjes met andere kleuren, kwam ik toch elke keer terug op dezelfde. Dus mijn logo is de volgende geworden:



Heel leuk om dit proces zo door te lopen!

http://www.ogeltje.nl/
http://love2bemama.com/index.php/ogeltje-een-lief-klein-vogeltje/

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk logo! Verhelderend in woord en beeld, mooi hoor. Ik vind het ook “duidelijkheid” uitstralen; zoals jouw teksten ook zijn. En ook heel veel energie.

    Is “verhelderend” ook een deel van de naam (of ondertitel) van je bedrijf? Leuk om hier dat proces te kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanine,

    Ja, mijn bedrijf heet Verhelderend. Ik vind het inderdaad belangrijk dat mijn teksten duidelijk zijn.

    Dank je wel voor de complimenten!

    Groetjes, Olga

    BeantwoordenVerwijderen