vrijdag 28 januari 2011

Interessante blogs (4): Net even anders

Vorig jaar heb ik Ingeborg van Meggelen leren kennen bij een workshop netwerken van Vrouwenwoensdag. Zij is Colour Coach en weet heel veel van kleuren. Ook kan zij veel tips geven om deze kleuren op een praktische manier toe te passen, bijvoorbeeld in jouw kleding. Hierdoor kan je makkelijker laten zien waar jij voor staat. Ik zie dat als een onderdeel van je personal branding (zie mijn vorige tip: http://olgablogt.blogspot.com/2011/01/interessante-blogs-3-making-sense.html).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik moeite heb met kleur bekennen. Ik draag heel graag zwart. Volgens Ingeborg betekent dat dat je bij jezelf blijft en weinig weggeeft. Voor mijn bedrijf heb ik juist andere kleuren gekozen. Geel, mijn lievelingskleur, staat voor mij voor helder en de zon (stralend). Het roze staat voor vrouwelijkheid. En laat dat nu net de kleur zijn die in de afgelopen jaren een steeds grotere rol is gaan spelen (hoogstwaarschijnlijk door de invloed van mijn twee dochters!). Ook richt ik mij voornamelijk op vrouwelijke ondernemers dus dat sluit ook mooi aan. 




In haar blog vertelt Ingeborg heel graag wat ze weet over kleuren maar bijvoorbeel ook over interessante boeken. Wat ik vooral prettig vind, is het enthousiasme dat duidelijk naar voren komt in haar blogs. Fijn om te lezen!



http://www.vrouwenwoensdag.nl/
http://www.netevenanders.typepad.com/
Twitter: @ColourCoaching

1 opmerking:

  1. Wat super leuk om te lezen.

    Zwart wordt vaak gedragen door creatieve mensen om zo de aandacht aan de ander te kunnen geven en niet op henzelf. Herken je dat?

    Verder is het handig om kleuren stapje voor stapje in je leven toe te laten en niet in een keer de hele boel om te gooien.

    Geel straalt warmte en zelfvertrouwen uit en roze wat jij hebt, is een combi van licht roze maar ook wat magenta, en die laatste staat weer voor ergens 150 % voor gaan, leuk toch he!! Je bent liefdevol en behulpzaam. Een mooie combi zou ik zeggen.

    Geniet van wie je bent,

    passievolle groeten,

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen