maandag 31 januari 2011

Websitetips - Tip 7: Links

Wat ook meetelt in de ranking van Google (dus hoe hoog je scoort) zijn links. Hierbij moet je letten op de volgende zaken:
  • Het is belangrijk dat er een link naar jouw website komt van een relevante website. Dit kan een website zijn met een zelfde soort onderwerp, een blog of een verzamelsite. Het heeft dus geen zin om lukraak mensen te vragen om links te plaatsen.
  • Als je zelf links vanuit jouw website plaatst, zet deze dan op een aparte link-pagina. Uitgaande links worden namelijk negatief beoordeeld door Google.
  • Plaats nooit een uitgaande link op jouw home-pagina. Op die manier gaan bezoekers heel makkelijk weer weg van jouw site.


Volgende week weer een nieuwe tip! Als jullie nog vragen hebben over bepaalde onderdelen van een website hoor ik dat graag. Misschien kan ik dat als onderwerp gebruiken voor een volgende tip. Ook kan ik een quickscan aanbieden om in korte tijd een overzicht te krijgen van de goede kanten van jouw website en de verbeterpunten. Mail me als je daar interesse in hebt!

2 opmerkingen:

  1. Zoals altijd weer een bruikbare tip!
    Geldt dat ook voor een reactie op een blog (zoals ik dat nu doe)? Daar zit ook een link aan gekoppeld. Of moet je die er prominent bij zetten?

    Groetjes Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanine,

    Goede vraag! Ik heb het nagevraagd (bedankt @dannyverhoeven) want ik wist dit ook niet.

    Helaas telt deze link niet voor de search engine optimization. Maar ik zou deze toch altijd plaatsen want het levert je wel bezoekers op!

    Groetjes, Olga

    BeantwoordenVerwijderen