maandag 13 december 2010

Websitetips - Tip 2

Hallo!

Leuk dat jullie terugkomen voor de volgende tip over websites. Deze tip gaat over de structuur van de site maar heeft ook te maken met seo (search engine optimization: hoe goed wordt de website door Google gevonden), dus 2 vliegen in 1 klap!

Tip 2: Maak voor elk product/dienst/onderwerp een aparte pagina aan.

Hiermee krijg je een hele duidelijke website waar klanten direct de juiste informatie kunnen vinden.

Voorbeeld:
Een coach biedt verschillende diensten aan: loopbaanbegeleiding, coachingswandelingen en stressvermindering.

Niet doen:
1 pagina maken met als titel Mijn diensten of Wat doe ik en daaronder een opsomming met alle verschillende diensten en de bijbehorende uitleg.

Wel doen:
3 pagina's maken met de titels loopbaanbegeleiding, coachingswandelingen en stressvermindering. Daaronder komt de uitleg.

Nog een mogelijkheid:
Je maakt een pagina aan met de titel Diensten en daaronder 'hang' je 3 pagina's met loopbaanbegeleiding, coachingswandelingen en stressvermindering. Op de pagina Diensten kan je dan een opsomming geven met een korte uitleg. In de opsomming zorg je dat de verschillende diensten een link worden naar de juiste pagina. Bezoekers kunnen dan gemakkelijk doorklikken naar de juiste pagina.



Google kan door het gebruik van de titels en omdat de tekst op de pagina over 1 onderwerp gaat, sneller en makkelijker bepalen waar het over gaat. Dit betekent dat je beter gevonden wordt!

Elke maandag geef ik een nieuwe website-tip! Om niets te missen, volg mijn blog of volg me op twitter: @Olgavanb.

1 opmerking:

  1. Tuurlijk kom ik terug voor een volgende tip!
    En dat is maar goed ook want mijn website zit nog niet zo perfect in elkaar als ik dacht ;-) Ik heb mijn aanbod ook nog op 1 pagina staan, maar als je erover nadenkt is het wel heel logisch. Dank je wel voor deze tip, Olga.

    BeantwoordenVerwijderen