maandag 20 december 2010

Websitetips - Tip 3

En vandaag weer een nieuwe tip voor een goede website!

Tip 3: Denk vanuit de klant.

Zet een website niet op vanuit jezelf. Ga niet (direct) al jouw diensten en/of producten opsommen maar denk na over wat de klant verwacht op jouw website. Met welk probleem zit een klant (waar jij de oplossing voor hebt)? Is het voor de klant duidelijk wat hij kan verwachten op jouw website?

Maar hoe doe je dat?
  • Zorg dat je door een paar steekwoorden op de homepagina direct duidelijk maakt waar de site over gaat.
  • Gebruik een toepasselijke foto of afbeelding op de homepagina (een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden).
  • Begin met het probleem van de klant te noemen (bijvoorbeeld: Heeft u moeite om de juiste klanten te krijgen?).
  • Zorg ervoor dat duidelijk is welke informatie waar te vinden is.
  • Maak het makkelijk voor een klant om actie te ondernemen (bijvoorbeeld contact opnemen, inschrijven op workshop enz).


Wil je op de hoogte blijven van deze tips? Volg dit blog of volg me op twitter: @Olgavanb.

Heb je misschien behoefte aan een quickscan van jouw eigen website? Stuur dan een berichtje!

2 opmerkingen:

  1. Ja! Denken vanuit de klant, dat is een hele goede tip! Ik zie zo veel websites waarin de ondernemer alleen maar vertelt hoe goed hij/zij is in zijn/haar vak. Maar zo'n klant denkt: "wat heb ik eraan?" en klikt meteen weg.
    Misschien is het niet zo makkelijk voor iedereen om vanuit de klant te denken, maar jij kan daarbij helpen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanine,

    Natuurlijk kan ik daarbij helpen. Het is voor mij makkelijker en met gerichte vragen is het al snel duidelijk wie de klant is en wat voor problemen er opgelost moeten worden.

    Groetjes, Olga

    BeantwoordenVerwijderen