zaterdag 14 augustus 2010

Buiten spelen?

Omdat het vakantie is en het 4 weken zou duren voordat we op vakantie gaan, heb ik een paar leuke dingetjes voor de meiden gekocht. Toen ik al wat had verzameld, zag ik dat het met name spullen voor binnen waren (stickerboeken e.d.). Nou hebben ze toch wel de neiging om veel binnen te spelen ook al is het mooi weer. Een badje buiten of spelen met een paar emmers water is geweldig maar meestal kiezen ze voor binnen. Alles waar kleine poppetjes bij zitten (winx, littlest pet shop, playmobil) is dan favoriet. Om het buiten spelen te stimuleren, heb ik toen bij de Hema een knikkerspel gekocht. Omdat het vandaag zo'n lekker weer was, heb ik dat spel aan de meiden gegeven. En ja hoor: ze gingen naar buiten! Maar na een half uur gebeurde het: daar zag ik het knikkerspel naar binnen gaan. Want, zo zei Eline, dit is een tunnel voor de Winx-poppetjes! En nu zitten ze daar dus lekker mee te spelen.........binnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten